List francuski- oficjalny mail- Lekcja 2

Dzisiaj będzie w miarę szybko i króciutko.
Stworzyłam krótki mail, który informuje o niezapłaconej fakturze, myślę, że sytuacja dość częsta.


Monsieur Dupont
 

Nous vous écrivons concernant la facture numéro XXX.
Facture n`a pas été paye.
Nous vous prions de paiment.
N'hèsitez pas à me contacter en cas de questions.

 

Dans l`attente de votre reponse.

Cordialement votre.



Dodatkowo chciałam wam opisać postępy to dość krótkiej pracy z językiem, ponieważ oprócz tego co wrzucam na blog , robię dużo tłumaczeń. Zauważyłam, że z każdym tekstem coraz mniej zerkam do tłumacza i powoli coraz więcej rozumiem.
Każde zajęcia zaczynam od przejrzenia słówek z poprzednich tłumaczeń. Mam również kartkę, na której w słupku są one spisane i jak dziecko w przedszkolu, piszę sobie linijkę danego słowa. Gdy już uznaję, że pamiętam, to przy kolejnym powtórzeniu omijam to słowo, lub nawet całą kartę, a w ich miejsce dopisuję nowe z kolejnych tekstów.
Na razie staram się nie przejmować, że dużej części nie rozumiem i nie uczę się wszystkich nowych słów, jedynie tych zaznaczonych i wyróżnionych.

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, by wasze marzenia się spełniły, a postanowienia zrealizowały.

Komentarze

  1. Polecam Medoc. Sami mili Francuzi, do tego mówiący po angielsku i niemiecku. Przez dwa tygodnie spotkałem jedną w chustce ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty